Direktlänk till inlägg 12 januari 2007

Huvudvärk

Av Charlotte - 12 januari 2007 19:08

Idag har jag lämnat in två tentor, genomlidit ett urtråkigt seminarium och gått fram och tillbaka till skolan två gånger. Bara för att få veta att arbetet behöver kompletteras, vilket i sej inte är så farligt för det var inte så mycket de krävde av oss. Det pinsamma var att vi inte svarat på den frågan arbetet gällde och egentligen har gjort ett bra arbete, men om helt fel ämne. Bingo! Tänk vad hemmablind man blir, arbetet är bra, men det är ju fel, märkte ni inte det? Näe, det gjorde vi inte. Vår opponering sög så mycket den bara kunda, men hey, det är ju godkänt. Och världens huvudvärk, sen flera timmar tillbaka.Fast det hände en rolig sak också, killen i min grupp han är mysko. Inte mysko som i vanlig bemärkelse utan bara enligt min trötta definition just ikväll för att jag inte orkar hitta på något annat. Vanligtvis när jag träffar en ny människa så brukar jag ogilla dem, det ligger i min natur "skyldig tills motsatsen bevisats", men jag gillade honom. I typ två sekunder, sen var det som vanligt igen, ogillandet. Och det har stått sej, tills idag. Jag sällskapade med honom till bussen efter seminariumet och han kanske inte är så dum ändå, vi ska ju läsa samma kollegium så vad sjutton, jag ger honom en chans till att bevisa att han är något att ha. Är inte det bra?Och huvudvärken är kvar. Jag hatar tabletter och jag är inte redo att sova heller. Just nu känner jag mest för att hälla i mej en massa sprit (alkoholism finns i släkten ni vet...) och bara skriva något hemskt, men kreativt. Alternativt spendera kvällen med en vän och en massa drinkar. Men det går inte, för han kommer ikväll och då gör vi inte sånt, inte idag. Fick se något någonstans om Sanning & Konsekvens, tänk vad gammal jag har blivit, det är åratal sedan jag spelade det. Bra eller dåligt? Vet inte rikigt, man är inte vuxen förrän man funnit barnet i sej, eller hur är det? Jag är kass på att ljuga, oftast, men nödlögner är jag en mästare på, de bara kommer, hur enkelt som helst. Sanning är svårt, särskilt i det spelet, det slutade alltid på så underliga sätt när man spelade det förr, bråk oftast i alla fall om det fanns ett par med i leken. Man ska nog inte leka det tillsammans med sin partner, det kan nog förstöra, även om sanningen är det bästa.Snurr, snurr. Trött och seg, huvudvärk. Bonnie Tyler jobbar på att bota det, det funkar, kanske. Making love out of nothing at all är favoriten för ikväll. know just how to whisper And I know just how to cry I know just where I find the answers And I know just how to lie I know just how to fake it And I know just how to scheme I know just when to face the truth And then I know just when to dream And I know just where I touch you And I know just what to prove I know when to pull you closer And I know when to let you loose And I’m never gonna tell you everything I gotta tell you Och jag tänker inte ens försöka. Shit, vad seg jag är idag. Huvudvärk

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 1 april 2007 21:07

Igår var jag på kalas hos min skolkamrat i Ulricehamn, eller ja, mer än skolkamrat tycker jag nog att hon är i alla fall. Hon är en superkompis! Alla hennes kompisar som var där var väldigt trevliga och roliga. Jag har bara ett smärre problem med re...

Av Charlotte - 31 mars 2007 15:00

Idag är den sjunde dagen jag mår konstant illa. Vad betyder det? Om jag varit av manligt kön skulle jag nog inte bry mej, men eftersom jag sluppit det så borde jag kanske det..? Det mysko är att jag inte oroar mej ett dugg, inte nånstans. För att var...

Av Charlotte - 22 mars 2007 22:19

Ja, det är frågan. Släng er i väggen alla Hamlet-(?)-fans med döskallar, frågan om att vara eller inte är ingenting i jämförelse med den att blogga eller inte. Nu gör jag ett tappert försök igen och hoppas att det blir lite halvlustigt så att jag kan...

Av Charlotte - 25 januari 2007 22:59

Ja, hur svårt kan det egentligen vara att få tag på ett par VITA nylonstrumpbyxor? Onekligen väldigt svårt har jag fått erfara idag. Men jag vill ha såna! Förmodligen är de väl helt ute nu för tiden och om jag tar på mej ett par ändå så är jag väl oc...

Av Charlotte - 24 januari 2007 20:31

Idag, och jag måste tillägga äntligen, kom en vän och besökte mej hemma i min lägenhet. Det tog bara ett halvår innan han och jag kunde få till en tid att ses, men tiden höll ju på att rinna ut så... Vi bakade bullar och tittade på Angel. Första säs...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards